Už nějaký čas jednáme o stavbě dvoumístného kluzáku, z roku 1933, EL-2 Šedý vlk, konstruktéra Ing. Ludvika
Elsnice, který kdysi létal i na Rané - jak je patrno z obrázků.
Začátkem února 2007 jsme se s Jirkou konečně rozhodli jít do toho - za vlastní. Po domluvě s původním inicátorem této repliky Ing. Ivo Pujmenem jsme
(já, Jirka Leník a Pepa Mezara) v neděli 25.února 2007 v Obci Svatá u Berouna převzali již hotové díly,
abychom pokračovali a dokončili tento kluzák na Rané. Současně s domlouváním tohoto setkání jsme zadali panu Brandejsovi přepočítat celeé letadlo,
abychom si byli jisti s pevnostma a tak. Zde jsou nějaké obrázky z předání již hotových dílů.
Tuto repliku před léty začal stavět Ing. Ivo Pujman z Berouna se svým kamarádem Pepou Dlouhým. Vlivem různých příčin udělali jen přepážky trupu,
žebra křídel, výškovku, stabilizátor a směrovku. Někdy v létě 2005 mě Ivo Pujman kontaktoval s dotazem o
přvzetí jejich rozpracovaného vlka a jeho dokončení. Protože jsme s Jirkou Leníkem měli rozdělaný jiný plachťáky (Hütter a Krajánek) tak jsme sice
souhlasili, ale až později.....
V zimě 2005/2006 jsme se setkali (já, Jirka Leník, Josef Mezera, Ivo Pujman a Pepa Dlouhý) abychm se dohodli
co a jak. V podstatě jsme se shodli, že převezmeme rozdělamé a hotové části a Šedého Vlka dokončíme, ale zatim jsme nedohodli podmínky, co čí a jak bude -
zde bylo několik možností, které bylo potřeba zvážit, co bude pro všechny nejvýhodnější. Ing. Ivo Pujman měl, předem přislíbeno od jisté
nadace, finanční podporu při stavbě tohoto kluzáku.
Bohužel se nám za 3/4 roku nepovedlo zorganizovat s touto nadací jednání - už to několikrát vypadlo slibně, ale zástupce oný nadace shůzku na poslední
chvíli zrušil.
/////////////////////////////// P Ř E D Á N Í ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////>
Po výsledcích pevnostních výpočtů začneme s pracemi. Ještě je zde dosti nejasností s konstrukcí trupu - zde vyřizujeme návštěvu leteckéhu muzea ve
Kbelích, kde je v expozici pověšen jeden nelétající exemplář.
Za pomoci dlouhých štaflí Jirka vyfotografoval každý detail uvnitř trupu. Takže už je nám to jasné.
/////////////////////////////// N O S N Í K Y ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////>
Ještě téhož dne jsem si převzal připravené pruhy překližky na slepení stojin nosníků křídel. Přední nosník vyšel kontrolním výpočtům jako vyhovující, ale
na zadním je třeba, kvůli bezpečnostnímu násobku, o trochu zesílit pásnici.
...a už byla započata výroba ...
březen / duben 'o7
Jirka Leník lepil pásnice a nažezal překližky na stojiny, které já slepil. Společně jsme mařezali pásnice slepené z lamel na potřebnou tloušťku.....