ŠEDÝ VLK


Klikni pro zvětšení

Už nějaký čas jednáme o stavbě dvoumístného kluzáku, z roku 1933, EL-2 Šedý vlk, konstruktéra Ing. Ludvika Elsnice, který kdysi létal i na Rané - jak je patrno z obrázků.
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení
Tuto repliku před léty začal stavět Ing. Ivo Pujman z Berouna se svým kamarádem Pepou Dlouhým. Vlivem různých příčin udělali jen přepážky trupu, žebra křídel, výškovku, stabilizátor a směrovku. Někdy v létě 2005 mě Ivo Pujman kontaktoval s dotazem o přvzetí jejich rozpracovaného vlka a jeho dokončení. Protože jsme s Jirkou Leníkem měli rozdělaný jiný plachťáky (Hütter a Krajánek) tak jsme sice souhlasili, ale až později.....

V zimě 2005/2006 jsme se setkali (já, Jirka Leník, Josef Mezera, Ivo Pujman a Pepa Dlouhý) abychm se dohodli co a jak. V podstatě jsme se shodli, že převezmeme rozdělamé a hotové části a Šedého Vlka dokončíme, ale zatim jsme nedohodli podmínky, co čí a jak bude - zde bylo několik možností, které bylo potřeba zvážit, co bude pro všechny nejvýhodnější. Ing. Ivo Pujman měl, předem přislíbeno od jisté nadace, finanční podporu při stavbě tohoto kluzáku.
Bohužel se nám za 3/4 roku nepovedlo zorganizovat s touto nadací jednání - už to několikrát vypadlo slibně, ale zástupce oný nadace shůzku na poslední chvíli zrušil.

Začátkem února 2007 jsme se s Jirkou konečně rozhodli jít do toho - za vlastní. Po domluvě s původním inicátorem této repliky Ing. Ivo Pujmenem jsme (já, Jirka Leník a Pepa Mezara) v neděli 25.února 2007 v Obci Svatá u Berouna převzali již hotové díly, abychom pokračovali a dokončili tento kluzák na Rané. Současně s domlouváním tohoto setkání jsme zadali panu Brandejsovi přepočítat celeé letadlo, abychom si byli jisti s pevnostma a tak. Zde jsou nějaké obrázky z předání již hotových dílů.
Po výsledcích pevnostních výpočtů začneme s pracemi. Ještě je zde dosti nejasností s konstrukcí trupu - zde vyřizujeme návštěvu leteckéhu muzea ve Kbelích, kde je v expozici pověšen jeden nelétající exemplář.

Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení

Dnes, v neděli 11.3.07 jsme měli domluvenou návštevu leteckého muzea ve Kbelích, za účelem prohlídky trupa tam zavěšeného Šedého Vlka, protože výkresová dokumentace právě na trup je dosti "stručná". Vyrazili jsme tam opět ve složení naší "trojky" - Jirka Leník, jako vedoucí zájezdu, Pepa Mezara - jako hlavní historik a já jako řidič.
Za pomoci dlouhých štaflí Jirka vyfotografoval každý detail uvnitř trupu. Takže už je nám to jasné.
Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení
Ještě téhož dne jsem si převzal připravené pruhy překližky na slepení stojin nosníků křídel. Přední nosník vyšel kontrolním výpočtům jako vyhovující, ale na zadním je třeba, kvůli bezpečnostnímu násobku, o trochu zesílit pásnici.

...a už byla započata výroba ...

březen / duben 'o7

Jirka Leník lepil pásnice a nažezal překližky na stojiny, které já slepil. Společně jsme mařezali pásnice slepené z lamel na potřebnou tloušťku.....

Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení Klikni pro zvětšení